بلاگ

دلار آمریکا در پرتگاه

دلار آمریکا در پرتگاه

آیا دلار آمریکا در پرتگاه است ؟

رابرت کیوساکی سرمایه دار و نویسنده کتاب پدر پولدار پدر فقیر معتقد است آمریکا در شرایط وخیمی وارد شده که نجات از آن غیر ممکن است.

پیشنهاد این سرمایه گذار خرید دارایی های امن از جمله فلزات گرانبها که پشتوانه اکثر بانک ها در جهان نیز میباشند.

به گفته کیوساکی، قدرت خرید دلار از سال ۱۹۹۶ تقریباً ۹۵ درصد بخاطر تورم کاهش یافته است. علیرغم کاهش تقاضا ، فدرال رزرو ( بانک مرکزی آمریکا ) همچنان به چاپ بیشتر پول کاغذی ادامه می دهد.

دلیل مشکل ساز بودن این موضوع برای ارزش دلار ساده است. با عرضه بیشتر و تقاضای کمتر، هر چیزی ارزش خود را از دست می دهد از جمله دلار .

برخی معتقدند که ارزش طلا تنها به اندازه تصور بازار از آن است. اما همانطور که کیوساکی اشاره کرد، همین امر را می توان در مورد پول های فیات (اسکناس های کاغذی ) مانند دلار نیز گفت. دلار آمریکا فقط به این دلیل ارزش دارد که مردم تصمیم گرفته اند ارزش داشته باشد . زمانی که مردم دیگر دلار را ارزشمند نبینند، ارزش خود را از دست خواهند داد.

از سوی دیگر، طلا همچنان که در یک حالت محدود وجود دارد و ارزش خود را حفظ خواهد کرد. تاریخ دقیقاً این موضوع را با بسیاری از جوامع نشان داده است که پس از شکست ارزهای فیات آنها به طلا بازگشتند.

دلایل نگرانی کیوساکی از ورشکستگی آمریکا !؟

آمریکا مبالغ بسیاری بدهکار است . اما مبلغ بدهی زمانی در مقایسه با تولید ناخالص داخلی ایالات متحده تا حدودی معقول بود ولی اکنون بار بدهی این کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافته است . حتی پیش‌بینی می‌شود که ایالات متحده به زودی بیش از آنچه واقعاً بدهکار است، بدهکار خواهد شد.

نگرانی کیوساکی این است که ایالات متحده در نهایت بدهی های خود را نکول کند . و زمانی که این اتفاق بیفتد، دلار دیگر ارزشمند نخواهد بود و هرکسی که مدت زیادی را صرف پس انداز کرده باشد ، ضرر خواهد کرد. در مقابل، افرادی که در طلا , نقره و سایر دارایی‌های با پتانسیل رشد سرمایه‌گذاری کرده‌ باشند ، وضعیت بسیار بهتری خواهند داشت

این اولین باری نیست که کیوساکی پایان دلار آمریکا را پیش‌بینی می‌کند . او اوایل سال جاری گفت که دلار در شرف سقوط است و خاطرنشان کرد که فدرال رزرو و خزانه داری آمریکا دلار را از بین می برند . همچنین ماه گذشته در توییتی گفت پایان پول های جعلی اینجاست

 

دلار آمریکا در پرتگاه

دلار آمریکا در پرتگاه  |  تصویری از کیوساکی در هفته نامه وال استریت

 

در ماه گذشته هم قدرت های آسیایی از جمله چین ، روسیه ، عرسبتان و سایر کشورها احداث به یک ارز واحد بنام “بریکس” برای مقابله با دلار کردند

این نویسنده و سرمایه دار یکی از حامیان دونالد ترامپ در دوره انتخابات قبلی بود و همچنین دو کتاب در زمینه پول باهم نوشتند

 

 

برای دیدن مطالب بیشتر به وبلاگ جواهری پدیده بروید
منبع و سورس اصلی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *