بلاگ

رشد تقاضای نقره در ماشین های برقی و انرژی های پاک

افزایش زشد تقاضای نقره در ماشین های برقی تسلا
آیا زیرساخت سبز تقاضای نقره را افزایش خواهد داد؟

نقره به عنوان بهترین رسانای الکتریکی، به طور گسترده در انواع کاربردهای صنعتی – از جمله صنایع آینده – استفاده می شود. روزهایی که بازار نقره فقط مورد توجه سکه شناسان ، زرگری و دلالی بود، گذشته است. این روزها، نقره را به شدت برای کسانی که در صنایع خودروسازی و خورشیدی هستند، تحت تاثیر قرار می دهد

 شرکت های سرمایه گذاری فلزات گرانبها، سرمایه گذاری های عمومی در انرژی های تجدیدپذیر و وسایل نقلیه بدون انتشار کربن را مورد توجه قرار داده است . با نزدیک‌تر شدن جهان به اقتصاد کم کربن،  فلز نقره نقش مهمی در تحول اقتصادی ما ایفا خواهد کرد. و سرمایه گذاران فلزات گرانبها باید توجه داشته باشند.

نقره و انقلاب انرژی پاک

در مقیاس جهانی، کشورهای بیشتری به صراحت اعلام کرده اند که در مورد سرمایه گذاری در انرژی پاک شوخی نمی کنند. در اینجا خلاصه‌ای سریع از برخی پیشرفت‌های اخیر و همچنین سرمایه‌گذاری‌های پیشنهادی در خودروهای الکتریکی (EV) و تولید انرژی خورشیدی و زیرساخت آمده است:

• در سطح جهان، 141 میلیارد دلار برای توسعه فناوری انرژی خورشیدی در سال 2019 هزینه شده است.

• در ایالات متحده، انتظار می‌رود که انرژی خورشیدی 48 درصد از انرژی تجدیدپذیر را در سال 2050 تشکیل دهد (در مقایسه با 11 درصد در سال 2017)

• ظرفیت انرژی خورشیدی ایالات متحده برای اولین بار در سال 2021 به 100 گیگاوات رسید.

• در سطح جهانی، تعداد خودروهای برقی در جاده ها در سال 2020 نسبت به سال قبل 43 درصد افزایش یافته است.

• جو بایدن به عنوان بخشی از طرح زیرساختی خود، 174 میلیارد دلار برای حمایت مستقیم از وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) با هدف ایجاد 500,000 شارژر EV در سراسر کشور پیشنهاد کرده است.

این تحولات نقطه عطفی بزرگ در گذار جهانی به دور از اقتصادهای وابسته به سوخت فسیلی است. با بودجه کافی و مشوق های تولید مناسب، انتظار میشود که شاهد ادامه سرمایه گذاری در مقیاس بزرگ در پانل های فتوولتائیک (PV) باشیم که برای تولید برق خورشیدی مورد نیاز است. تقاضای جهانی خودروهای برقی نیز باید افزایش یابد زیرا شبکه برق و سیستم بزرگراهی ایالات متحده با گزینه های حمل و نقل بدون انتشار کربن سازگار می شود.

نقره در تولید پنل های خورشیدی و خودروهای الکتریکی ضروری است. رسانایی نقره و مقاومت در برابر خوردگی آن را برای رساناها و الکترودها ضروری می کند. تقریباً هر اتصال الکتریکی در خودروهای برقی از نقره استفاده می‌کند و در مجموع، بخش خودرو سالانه 55 میلیون اونس از آن را مصرف می‌کند.

خودروهای برقی، دستگاه‌های با باتری و نقره :

مردم برای نیازهای ذخیره‌سازی انرژی خود به باتری‌ها متکی هستند و همه اشکال تولید انرژی غیرفسیلی باید ذخیره شوند. بنابراین، اگر تقاضای خودروهای برقی همگام با هزینه‌های دولت برای زیرساخت‌های خودروهای برقی افزایش یابد، انتظار دارم شاهد افزایش متناسبی در تقاضا برای نقره باشیم.

نقره دارای خواص هدایت الکتریکی منحصر به فردی است که آن را برای خودروسازان الکتریکی مطلوب می کند. با تصویب این لایحه توسط کنگره و سنا برای بازار خودروهای الکتریکی , این سرمایه گذاری می تواند در قیمت نقره منعکس شود.

در سال 2018، آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد که تا سال 2030، 125 میلیون خودروی برقی (با شانس 220 میلیون) در جاده‌ها وجود خواهد داشت. در مقایسه، تنها 3 میلیون دستگاه در پایان سال 2017 در حال بهره برداری بودند. از آنجایی که جهان هر سال به سرمایه گذاری مجدد بیشتر و بیشتر در تولید و زیرساخت های خودروهای برقی ادامه می دهد، دلایل خوبی برای این باور وجود دارد که این اهداف برآورده خواهند شد یا حتی از آنها فراتر خواهد رفت.

از نظر فنی، همین امر در مورد تمام لوازم الکترونیکی مصرفی با باتری نیز صادق است. همانطور که کشورها به سمت اقتصادهای دوستدار محیط زیست حرکت می کنند، دستگاه های گازسوز سابق نیز ممکن است فقط به برق منتقل شوند. آنها همچنین به باتری هایی نیاز دارند که از نقره استفاده می کنند و در نتیجه تقاضا برای این فلز افزایش می یابد.

زیرساخت های خورشیدی و تقاضای نقره :

برای هر کسی که علاقه مند به بازار نقره است، انرژی های تجدیدپذیر باید در ذهن خود باشد. تصور می شد در سال 2020، تقاضای جهانی نقره از 3000 تن فراتر رود. با توسعه زیرساخت های جدید خورشیدی در سال های آینده، این رقم می تواند همچنان افزایش یابد.

سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی همیشه برای نقره نیز نویدبخش است. در یک یادداشت مرتبط، افزایش محرک‌ها و مخارج زیرساختی می‌تواند منجر به سطوح تورمی شود که می‌تواند قیمت نقره را تحریک کند. مخارج بالای ایالت های فدرالی آمریکا در حال حاضر تورم را به بالاترین سطح خود در تقریباً 13 سال گذشته رسانده است. اگر این وضعیت به دلیل هزینه‌های بیشتر دولت ادامه یابد، سرمایه گذاران معتقداند که کشور می‌تواند شاهد تکرار رکود تورمی دهه 1970 باشد که در آن بازار سهام راکد شد و فلزات گرانبها قیمت‌شان افزایش یافت.

این برای سرمایه گذاران به چه معناست :

از آنجایی که جهان به سرمایه گذاری هنگفت در انرژی های تجدیدپذیر ادامه می دهد، به طور همزمان نقره را در مسیر رشد بلندمدت قرار می دهد. به لطف سرمایه گذاری عمومی در خودروهای برقی و انرژی خورشیدی، و همچنین خطرات تورمی بالقوه، انتظار دارم چیزهای خوبی برای فلز سفید در پیش باشد.

اگر بتوان به تحلیل‌های کارشناسان باور داشت، در سال‌های آینده، فناوری‌هایی که به نقره برای خواص رسانایی آن متکی هستند به تعداد بیشتری تولید خواهند شد. اگر این اتفاق بیفتد، تقاضای صنعتی نقره به طور پیوسته افزایش می یابد و احتمالاً قیمت را افزایش می دهد.

برای دیدن کلیه مقالات و اخبار جدید Blog
گرفته و ترجمه شده از سایت Forbes

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *